söndag 12 september 2010

Lydnadsklass 1

Det tog oss 2,5 år men nu har vi äntligen gjort vår tävlingsdebut! Idag tävlade vi Lydnadsklass 1 på Waxholms BK. Med mig hade jag min egen hejarklack - Elin, Malin, Jeanette, Rose och Benson - tack för att jag slapp åka ensam!! Jeanette hade vänligheten att filma kalaset, perfekt!


Resultatet då? Jovars, en tredje placering och ett första pris! Mammas Gris, det trodde jag inte!

Lite mer detaljerat såg det ut såhär:
Platsliggning - 8
(satte sig upp innan sitt-kommando)
Tandvisning - 10
Linförighet - 5,5
(för kort koppel vilket gör att MG rycks runt på plan... ops. Snett sättande)
Läggande under gång - 10
Inkallning - 7
(långsamt tempo + tempoväxling)
Ställande under gång - 10
Apportering - 10
Hopp över hinder - 9,5
(snett sättande)
Helhetsintryck - 8,5

Summa: 164,5 - 1:a pris!
Jodå, det här ska vi göra igen! Vi ska träna linförighet och inkallning och så ska vi plocka två 1:a pris till, en lydnadstitel ska vi ha! MAMMAS GRIS!





9 kommentarer:

  1. Ni är så inåt helv*tes j*vla bra! Är så stolt över er!:-)

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Du ser hur bra det kan gå när man har en bra lydnadsgrund att stå på! Är inte förvånad om detta gav dig mersmak! Vi kommer tätt efter... Grattis! R & B med amigosarna

    SvaraRadera
  3. Med de höga poängen så borde det vara gruppstryk om man inte fick mersmak! Har kollat på filmen igen, fy bubblan! Dina tior och 9½ har du förtjänat hundra gånger om!

    Sååå bra jobbat!

    Kramar igen!

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis!!
    Va duktiga ni é.
    Hoppas vi får se filmen eftersom vi inte kunde närvara och heja..

    /Tullingegänget

    SvaraRadera
  5. nu blir jag taggad igen!! grattis!!

    SvaraRadera
  6. Stort grattis!
    Så duktiga ni är. Kram Sissi

    SvaraRadera
  7. gruppstryk,mohaha.Det får väl jag om jag inte startar snart,,,,
    Grattis till mammas gris med matte
    Yvonne

    SvaraRadera
  8. Tack allihopa! Det gav mig absolut mersmak och det borde vara en sporre för alla er andra också - kan Ultra tävla lydnad, kan alla!! Ni som känner henne förstår vad jag menar! :D

    SvaraRadera