måndag 2 januari 2012

2011

2011 enligt Qairo:

Ett mycket, mycket bra år för min del!

Deltagit i två utställningar tillsammans med min polare Benson, resultat: sist och näst sist! Ett alldeles utmärkt resultat efter många timmars hård träning, men det faller sig ju naturligt för mig eftersom jag är den vackraste schäfern i hela världen.

Gjort en s k MH-beskrivning i Eskilstuna. Ballade ur på avståndsleken och bet figuranten i magen, resultat: blev godkänd (självklart, en schäfer med sådant mod kan inte underkännas!)

Deltagit i en lydnadsklass 1 tävling, resultat: trea bakifrån av tolv deltagare. Mycket bra jobbat av mig som bott på brukshundklubben och tränat oavbrutet sedan elva veckors ålder. Tog ett frivarv på inkallningen, det var skönt!

Jagat rådjur, resultat: blev lämnad av matte och Ultra som försökte springa ifrån mig. Jag hittade dom igen, något panikslagen, kändes skönt.

Jagat rådjur, resultat: blev stoppad av Lars-Erik och kröp skräckslagen tillbaka in i hans famn. Inte min finaste stund.

Fått ett koppel runt hasen, resultat: la mig ner på marken och skrek oavbrutet tills min matte trasslade loss mig. En väl genomtänkt strategi som jag äntligen fick tillfälle att använda mig av. Inga fler tillfällen har kommit men hoppas på fler i det nya året.

Provat på vallning tillsammans med min polare Zandor, resultat: jo men detta är ju man avlad för så visst fanns det potential. Kanske ingen större chock, jag är ju trots allt bäst på allt jag gör. Fåren var enorma och vår lärare Svenne var en trygg och stabil kille. Funderar på att göra karriär inom detta.

Deltagit i en skyddsträningshelg med Johan Kruse, resultat: lyckades bita figuranten i varje pass, precis som man ska. Blev ordinerad en sele, det ska bli skitkul!

Planer inför 2012:
- LP1
- BH
- BSL1

2011 enligt Ultra Mammas Gris:

Han från Tyskland är fortfarande kvar. Må vi under 2012 lyckas bli av med honom.

Planer för 2012:
- TJH
- Bli av med ohyran från Tyskland

3 kommentarer: