söndag 18 oktober 2009

Friluftsdag på Nybyggets Gård!

Idag har jag varit hemma hos Zimba, Zacco, Zascha och Zorro och gjort allt möjligt kul. Tränat lydnad och spårat, ett jättekul spår som Kråkan hade lagt till mig. Det är ju så att när jag tränar flockas alla runt mig för att hjälpa till och så, dom är liksom "starstruck". Coolt. Jag fick träna på vinklar, vilket var kämpigt eftersom det låg ett jätteläskigt dike runt mig hela tiden, det gällde att hålla sig på klorna så man var beredd när attacken skulle komma. Sedan tränade vi apportering som inte var lika kul. Jag hatar apportering... eller nja... jag gillar att apportera men när jag vill, inte när chefen säger åt mig, då får det vara. Störtlöjligt. Vi tränade också på det fria följet och chefen verkar tycka att det går bättre och bättre för mig, jag har börjat hajja att man ska titta upp, jag vet inte VAD man ska titta på men så länge det är upp verkar chefen nöjd. Konstigt sport, lydnad... Chefen och dom andra cheferna åt mycket god ärtsoppa och mycket goda baguetter till lunch och blev riktigt ompysslade av Z-flockens chefer, värsta lyxigt. Jag fick sitta i bilen, tjoho, det bästa som finns! Sedan släppte dom hästarna lösa och då höll jag låg profil. Fy bubblan för hästar. Nu är vi hemma, jag, chefen och Kråkan. Vi har tittat på film och lekt med apporten och nu är det dax att tacka för mig. Det ska bli gôtt att krypa ner i biabädden och snarka så att Kråkan inte kan sova på hela natten. Excellent!

Jättestort tack till Yvonne och Benny för en fantastisk dag hemma hos er! Den kommer vi sent att glömma!

1 kommentar: