söndag 5 april 2009

Åter till verkligheten!

Jaha, helgen är över och drömmen är slut. Jag har spenderat hela helgen på Norrö, i det hus som jag brukar kalla för mitt barndomshem. Där bodde jag och chefen fram tills jag fyllde sju månader då det verkliga livet på Slussbrovägen började. Ibland är det bra gött att komma hem till Norrö. På Norrö bor fyra härliga figurer som hör till min undersåtar. Ja, i allafall tre av dom... Det är Ingela, kvinnan som man bara klänger på och hoppar på och naggar på, allt är liksom tillåtet, det är annat än med chefen, det! Det är Douglas, som har hur mycket fotbollar som helst och alla får man bita sönder!! Det är Lars-Erik, som egentligen är rätt läskig men han fjäskar rätt mycket så man vet ju att även han hör till undersåtarnas skara. Sedan är det Trixie... katten... Och jag vet inte riktigt var jag har henne. Jag menar, om jag får upp farten och jagar henne då springer hon ju och gömmer sig men om jag ligger och slaggar kan man få ett brutalt uppvaknade genom att kattfan jabbar en rakt i fejan! Tvetydigt, onekligen.

Nåväl, det har varit en härlig helg men nu är man åter på arbetet. Men jag gillar ju rutiner så lika bra det! Om två veckor ska chefen testa min knopp på något som heter MH-test. Fett najs, hoppas jag vinner!

1 kommentar:

  1. Du som kan det där medkatter, varför får man itne tvätta dem? Sotis lackade som fan när jag ansträngt mig och letat reda på den lilla skiten, enbart för att tvätta honom... lite utav en fredsgåva tänkte jag...

    Otacksam jäääääävel!

    Puss Samson

    SvaraRadera