söndag 19 april 2009

MH-test

Igår åkte jag, chefen och chefens mor till Enköping för att genomföra det som kallas för ett MH-test (Ingela säger att det betyder "Matte/Husse-test" - det tror jag också!) Jag fick träffa en trevlig man som lekte massor med mig och jag fick träffa spöken. Jag träffade på Dumpe i skogen där någon också tappat ett skrammel som låg och skramlade. Ni som var där kan ha upplevt att jag kanske blev lite nervös vid de två sistnämnda momenten men så var inte fallet, jag drog mig bara tillbaka för att lägga upp en strategi... Sedan sköt dom på mig men det brydde jag mig inte om! Skjut på ni, det tar mer än så för att knäcka Ultra Mammas Gris! På det hela stora är jag nöjd med min insats, men det är jag ju oftast!



Idag släpade chefen upp mig i gryningen för att "powerwalka". Hm, jag vet inte det, ja... Jag tyckte det gick rätt långsamt... Hursomhelst så travade vi på där i motionspåret när det plötsligt kommer en sån där terrier farande som skjuten ur en kanon ut ur skogen. Den gapade och skrek som om hela helvetet hade brutit löst och jag fattade ingenting. Efter jycken kom en människa farande, också hon skrikande för sitt liv. "Härligt", tänkte jag, "tog någon med sig popcorn??" Chefen stannade och likaså jag, för att beundra detta spektakel. Efter en stund insåg jag att terriern var skitarg - PÅ MIG! Vad hade jag gjort liksom?? Hunden for och människan for, runt oss i cirklar hur länge som helst och till slut for terrier upp i rumpan på mig och då var det inget kul längre. Jag sa ifrån en gång, sådär på skarpen som chefen brukar göra och det funkade! Äntligen fick människan fatt på jycken och vi kunde fortsätta röra oss framåt, chefen och jag. Vi hade en fortsatt trevlig promenad men jag kunde inte sluta fundera på den där terriern. Det kan ju inte vara roligt att vara sådär arg hela tiden, utan orsak... Nä, tacka vet jag schäfrar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar