måndag 13 april 2009

Spår, spår, spår!

Jahaja, glad påsk i efterskott så att säga! Denna påskhelg har bestått av goda vänner och en massa träning. Kråkan har varit hemma över helgen och hon får saker att hända, hon! Igår kom hon och hämtade upp mig och chefen för att åka söder om stan till dom fiiina spårmarkerna och alla schäfrar fick sig varsitt spår (utom Samson - han fick två... han ska alltid vara värst!). Chefen var iallafall nöjd med min insats, någon sa något om 97 poäng, eller vad det var. Jag vet inte riktigt vad det innebär, jag tycker alltid att jag är bäst. Efter alla spår fick vissa lyckliga själar träna skydd, jag får inte för chefen, hon tycker att vi ska vänta med det. Jag tycker att chefen underskattar min förmåga - bring the figurant on liksom!
När vi hade tränat klart fick jag och Samson äntligen lite tid på tumanhand! Ja, han är ju inte Polo direkt men han faktiskt lite rolig. Lite mer som Utter. Samson sov iallafall över hos mig och idag har vi spårat igen. Jag kan inte påstå att spåret var svårt direkt men det var lite mer... vad ska man säga... krävande. Vi fick också tillfälle att rusa runt i skogen som två yrväder och det var skönt. Nu är det kvällskvist och jag har slaggat i biabädden hela eftermiddagen. Skönhetssömn, ni vet.

När Samson sov här plockade chefen fram en bekant biabädd, nämligen Yassis gamla. Kommer ni ihåg Yassi? Vilken lirare!

Detta är jag och Yassi på en vanlig skogspromenad. Jag gillade henne men hon var rätt jobbig, skulle alltid göra samma sak som jag och ta mina grejer och så. Men småsyskon är väl sådana...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar