måndag 27 april 2009

Spårkurs


Efter en hård arbetsvecka såg jag framför mig att få komma hem till biabädden, sträcka ut mig och titta på Lassie om och om igen, hela helgen, men tji fick jag! Helgen inleddes med att jag släpades med till Kungl. Rydbo för att träffa schäfermaffian (Pascoe, Polo, Utter och Samson - Enja var hemma och vabbade...). Chefen grillade med familjen Hedman/Dahlgren och jag snurrade i hundgården och försökte slakta Samson genom nätet (med varierat resultat). Senare gick vi alle så sammen på en promenad som liknade den vid MH-testet... Tanken var nog att vi skulle spela fotboll men istället visade det sig att kriget har kommit! Under en lång stund blev vi alla beskjutna och det enda jag kunde få det till var att det var Pascoe och Polo som sköt. Taskig stil! På hemvägen kom trupperna i form av yorkshireterriers som faktiskt är rätt underskattade som soldater. Inte för att jag blev rädd eller nåt... men ja... ni vet.



Puh, tänkte jag, vilken kväll! Hem till Lassie! Nähänä, då ska man ut på spårkurs, HELA HELGEN! In i bilen och iväg till Hundcenter bar det. Där förväntades jag spåra, vilket jag gjorde med bravur. Tydligen var det mest Lars-Erik som gick kursen, så vi la spåren på hans nivå! Mot slutet av dagen stötte jag dock på huvudbry då han lagt spåret rakt in i skogen. WHAT?? Nänänä, sa jag, jag spårar bara på fält. Det hjälpte inte och jag fick se mig besegrad då jag följde spåret in i skogen och jag inser att jag måste ta ett snack med chefen. Varför har vi aldrig spårat i skogen?? Äntligen en ordentlig utmaning! Och kan ni gissa vad man får i slutet av ett skogsspår? Den mest ultimata delikatessen av alla delikatesser: KATTMAT!! Yees!
Vid dagens slut kom vi hem till Barndomshemmet där jag tog mig mitt första dopp i sjön för i år. Gött! Sedan gick jag in i koma för natten.

Nästa morgon skulle vi iväg igen. Efter att Lars-Erik tappat bort en bilnyckel och jag roat tittat på när alla for omkring som yra höns och letade, kom vi till slut iväg till Bogesund där jag tog in två härliga skogsspår. På det hela taget är jag som vanligt mycket nöjd över min insats i helgen men rätt paj i pallet. Det enda som saknades var Lassie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar